Meghan Markle won case Against Associated Newspaper

Meghan Markle, Duchess of Sussex is a former actress and member of Royal Family. She is been in the headlines of all the news channels and newspapers since she got married to Prince Harry. Markle, wife of Elizabeth’s Grandson, been in a feud with a no of newspapers.

She sued the publisher of Associated Newspaper for publishing it article Mail On Sunday. In that article, Meghan claimed that the writers and publishers published some of the private letters which she sent to her estranged father, Mr. Thomas Markle in 2018.

How and When all of this started?

In 2018, She filed a case against Associated Newspaper for publishing her private letters to her father and invading her privacy. She sued the newspaper for violating the long-established law of copyright. As per the law, the contents of private letters belong to the writer and not to the recipient. Markle wrote a five-page letter to her father and wrote all about her wedding with Prine Harry in May 2018 which Mr. Markle missed due to eing ill and hospitalized.

Meghan Markle won case against Associated Newspaper

Who was the judge of this case and what was his comment over it?

Judge Lord Mark Warby was the judge of this case.  Judge Mark Weby said that “The claimant had a reasonable expectation that the contents of the letter would remain private. The Mail articles interfered with that reasonable expectation,” .

See also  Blue Lock Chapter 149: Release Date And Read Manga Online

He also informed that the letters were an invasion of the privacy of Meghan Markle and a breach of her privacy but there are still some issues related to her copyright of the letters which needs to be treated and heard in the trials.

What were the comment of the Associated newspaper and Meghan’s Lawyer?

The Associated Newspaper said that Meghan always wanted the content of the letters to go public and they did so that Meghan could comment on the statement made by one of her anonymous friends in an interview whereas her lawyer claimed that the article published by them in February 2018 were a breach of privacy and a Tripple Barreled assault on her private life, her family and her correspondence.

Stay tuned with Standford arts Review for all the latest updates.

Leave a Reply